De toewijzingsprocedure

Heb je je oog laten vallen op een nieuwbouwwoning? Dan wil je er natuurlijk alles aan doen om deze woning te bemachtigen. Om zoveel mogelijk mensen de woning van hun dromen toe te wijzen, volgen wij een aantal criteria.

  1. Aantal kandidaten per bouwnummer
    Wij vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen de woning van hun eerste voorkeur toegewezen krijgen. Daarom kijken we ten eerste naar de eerste voorkeuren van kandidaten. Ben je de enige kandidaat voor een bouwnummer, dan is dat goed nieuws. De woning wordt aan jou toegewezen. Gefeliciteerd!

    Zijn er meerdere kandidaten met een eerste voorkeur voor een bouwnummer? Dan volgt een tweede beoordeling.

  2. Financiële check
    Bij meerdere kandidaten met een eerste voorkeur op een specifiek bouwnummer, kijken we naar kandidaten die een financiële check hebben geüpload. Zij krijgen voorrang op kandidaten zonder financiële check.

    Met een financiële check geef je jezelf én ons de zekerheid dat je de woning kunt betalen, door een lening bij de bank en/of (deels) via eigen middelen.

    Nadat de verkoop is gestart, kun je de financiële check, een brief van je hypotheekverstrekker of financieel adviseur, uploaden in jouw persoonlijke account. De mogelijkheid hiervoor is beschikbaar zodra de inschrijfperiode is gestart en jij je voorkeuren voor de bouwnummers doorgeeft.

    Als jij je financiële check hebt geüpload en er zijn verder geen andere kandidaten met een financiële check en een eerste voorkeur op het gewenste bouwnummer, dan wordt de woning toegewezen aan jou.

    Let op: in je financiële check staat dat jij – bij het door jou opgegeven inkomen, vermogen en/of schuld – het benodigde bedrag voor jouw gewenste woning kunt lenen of (deels) met eigen middelen betaalt. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Deze informatie wordt vernietigd op het moment dat de laatste woning van het project is verkocht. Omdat er af en toe kandidaten afvallen, is het op deze manier mogelijk om kopers die op een lagere plek staan, alsnog een woning toe te wijzen via een nog aanwezige financiële check.

  3. Aanmeldduur
    Zijn er meerdere kandidaten met een eerste voorkeur voor een bouwnummer en hebben al deze kandidaten een financiële check? Dan kijken we tenslotte naar het moment van aanmelden. De aanmeldduur baseren we op het moment waarop jij je hebt ingeschreven als belangstellende voor de betreffende fase die in verkoop is. Het gaat hierbij om de duur in dagen, minuten en seconden.

    Let op: het gaat niet om de inschrijving bij start verkoop. Je kunt tijdens de verkoopperiode dus rustig de tijd nemen om je voorkeuren (maximaal 5) door te geven. De woning wordt uiteindelijk toegewezen aan degene die het langst staat aangemeld.

    We behouden ons het recht voor om dubbele inschrijvingen zonder nadere aankondiging te verwijderen. Per toekomstig huishouden wordt slechts 1 inschrijving geaccepteerd. 

Optimale bezetting

Een optimale bezetting van alle bouwnummers is belangrijk voor ons. Dat betekent dat het bouwnummer aan jou wordt toegewezen als jij de enige bent met een voorkeur voor een bepaald bouwnummer, ook wanneer dit niet je eerste voorkeur is. Zo kunnen we zoveel mogelijk mensen een woning toewijzen. Er vormt één uitzondering: we proberen kandidaten mét een financiële check altijd een woning toe te wijzen op basis van de bovenstaande criteria, beginnend bij de eerste voorkeur.

Is het toewijzingsproces je nog niet helemaal duidelijk. Bekijk dan onderstaande video. Hierin leggen we je stap voor stap uit hoe het proces precies in zijn werk gaat. 

Deze toewijzingsprocedure is van toepassing vanaf 1 mei 2023

BPD verwacht van zijn medewerkers dat zij integer handelen, zowel intern als extern. We verwachten dezelfde beleefdheid van iedereen met wie we in contact zijn. Daarom behoudt BPD zich het recht voor om cliënten of zakenpartners te weigeren of de samenwerking/overeenkomst te beëindigen bij “laakbaar gedrag”. Dat houdt in dat wij geen samenwerkingen of contracten aan gaan als er bijvoorbeeld sprake is van een van de volgende thema’s: bedreigingen, intimidatie, pesterijen, discriminatie, misbruik van technologie of diefstal. Bij dergelijke acties of gedrag tegenover onze medewerkers neemt BPD passende maatregelen en maken wij melding bij de bevoegde autoriteiten indien nodig.

Antwoord niet gevonden? Neem contact op
Ook wonen in De Brandmeesters? Bekijk het aanbod